Арістотель
писав: "Морально прекрасною називають людину
досконалої гідності…Адже про моральну красу говорять з приводу доброти:
морально прекрасним називають справедливу, мужню, благородну і взагалі
володіючу всіма добротами людину".
На сучасному етапі цілеспрямований
свідомий процес формування гармонійної особистості, що включає гуманність,
працелюбність, чесність, правдивість, дисциплінованість, почуття
відповідальності, власної гідності, виховання патріотизму, любові до Батьківщини
- є головною метою морального
виховання . На цій основі
формуються особистісні риси людини, які включають в себе національну
самосвідомість, розвинену духовність, моральну, художньо-естетичну, правову,
трудову, фізичну, екологічну культуру, розвиток індивідуальних здібностей і
таланту.
Теоретико-методологічні основи
морального виховання глибоко і всебічно розкриті у Законі "Про
освіту", "Про загальну середню освіту", "Про позашкільну
освіту", "Про охорону дитинства", в національній програмі
"Діти Україні", "Концепції виховання дітей та молоді в
національній системі освіти", Концепції позашкільної освіти та виховання,
Національній доктрині розвитку освіти "України в XXI столітті", Державній національній програмі
"Освіта України XXI століття". В
"Основних напрямах реформи загальноосвітньої і професійної школи"
визначено, що "школа зобов’язана виробляти внутрішню потребу жити і діяти
за принципами моралі, неухильно додержуватись правил співжиття. З ранніх років
вона повинна виховувати у молоді колективізм, чесність і правдивість,
вимогливість і принциповість, стійкість і мужність характеру".
У своєму трактаті "Наставление
нравов" видатний чеський педагог Я. А. Коменський цитував давньоримського
філософа Сенеку, який писав: "Навчись спершу добрим правилам моралі, а
потім мудрості, бо без перших важко навчитися останній". Там же він
наводить відомий народний вислів: "Хто встигає в науках, але відстає в
добрих правилах моралі, той більше відстає, ніж встигає".
Нині, коли в Україні обрано курс на
побудову гуманного демократичного суспільства, що передбачає культ Людини і
Народу, гуманні й демократичні відносини між людьми в усіх сферах життя,
питання морального виховання виходять на одне з перших місць у системі
виховання.
В рамках декади циклової комісії
наставників академічних груп у бібліотеці коледжу була створена книжкова
виставка – роздум « Моральні ідеали та їх місце в
житті сучасної молоді». На цей творчий захід 16 жовтня завітали 331 група, 231
група, 541 група разом із викладачами: Жовба О. А., Шамрай Л.Г., Коваленко С.Л.
Користувачі поринули у творчу й змістовну
розповідь бібліотекарів про головну тему цієї виставки, про мету її створення: формування моральної стійкості, цілісної
особистості, формування моральної свідомості (розуміння нормальної
загальнолюдської та народної моралі); виховання та розвиток моральних почуттів
порядності та тактовності, гуманності, патріотизму; формування умінь та звичок,
моральної поведінки, культурної поведінки. На виставці представлені книги В.
О.Сухомлинського, А.С. Макаренка, Я.А. Коменського, їх педагогічні праці,
художні твори. Стануть у нагоді студентам й виховні заходи на цю тему, які надруковані у фахових журналах. Виставка
– роздум має творчий, креативний, змістовний підхід.
Колектив бібліотеки