Сьогодні процес інформатизації охопив всі сторони
життя сучасного суспільства. Цей процес має кілька пріоритетних напрямків, до яких, безумовно,
слід віднести інформатизацію освіти. Вона є першоосновою глобальної
раціоналізації інтелектуальної діяльності людини за рахунок використання
інформаційно-комунікаційних технологій.
Сучасний урок, якісний урок, якісна освіта — всі ці питання постійно
перебувають у полі уваги не тільки вчителів: вони хвилюють випускників, їх
обговорюють батьки, висуває держава як одну з головних проблем забезпечення
якісної освіти. Вчитель має усвідомити: щоб освіта була якісною, педагогічну
діяльність слід спрямовувати не тільки на засвоєння учнями знань, предметних
умінь і навичок, а й на засвоєння ними способів, методів і прийомів, на розвиток
здібностей у пізнанні нового, незнайомого, на створення умов для розвитку
самостійності та набуття ще в шкільному віці досвіду вирішення проблеми,
реалізації своїх намагань як в освітній діяльності, так і загалом у
суспільстві.
Інформаційні технології не тільки полегшують доступ до інформації і
відкривають можливості варіативності навчальної діяльності, її індивідуалізації
та диференціації, але і дозволяють по-новому організувати взаємодію всіх
суб'єктів навчання, побудувати освітню систему, в якій учень був би активним і
рівноправним учасником освітньої діяльності.
1.Алісеєнко А. Застосування
ІКТ на уроках /А. Алісеєнко //Хімія.–2015.–№23-24.–С.34-37.
2.Антонюк І. Використання
мультимедійної презентації на уроках біології /І.Антонюк //ШБІЦ.-2015.-№1.-С.51-53.
3.Байло В. Використання
інформаційно – комунікаційних технологій в управлінській діяльності керівника
закладу освіти /В.Байло //Управління школою.–2018.–№13-15.–С.33-35.
4.Бикова О. Особливості
використання інформаційних технологій у початковій школі /О.Бикова //Освіта.Технікуми.Коледжі.-2017.-№3.-С.47-49.
5.Біла О. Мультимедійні
технології навчання на уроках зарубіжної літератури /О.Біла // Зарубіжна
література в школі.– 2018.–№21-22.–С.24-27.
6.Бородіна Т. Використання
інформаційно – комунікаційних технологій на уроках зарубіжної літератури
/Т.Бородіна // Зарубіжна література в школі.– 2018.–№11-12.–С.3-5.
7.Бульбах Т. Підготовка та
проведення уроків з мультимедійною підтримкою в початкових класах /Т.Бульбах
//Початкова школа.–2015.–№3.–С.56-58.
8.Бутко Ю. Інноваційний
потенціал телекомунікаційних технологій /Ю.Бутко //Управління
школою.–2019.–№7-9.–С.26-30.
9.Василенко Н. Підготовка
сучасного керівника в умовах інформаційного суспільства /Н.Василенко //Управління
школою.–2020.–№16-18.–С.1-110.
10.Власова Н. BYOD–прийди зі своїм пристроєм /Н.Власова //Біологія.–2020.– №22-24.–С.2-5.
11.Власова Н. Мобільні
технології на уроках історії /Н.Власова //Педагогічна
майстерня.–2019.–№5.–С.13-15.
12.Власюк Л. Інформаційно - комп'ютерні технології на
уроках фізики /Л.Власюк //ШБІЦ.-2015.-№2.-С.55-58.
13.Воронова С. Коуч –
технологія для директора школи /С.Воронова //Управління
школою.–2018.–№34-36.–С.2-5.
14.Герасименко Н. Соціальні мережі: нові можливості сучасного педагога/Н. Герасименко //Трудове навчання в школі.–2019.–№7-8. –С.46-51.
15.Геращенко С. Використання
сучасних інноваційних та інформаційних технологій на уроках географії
/С.Геращенко// Географія.–2015.–№3-4.–С.3-7.
16.Геращенко С. Тестові
програми на уроках географії. ASSISTANT,MVTESTX /С.Геращенко//
Географія.–2015.–№3-4.– С.14-17.
17.Глущенко Ж. Важливість
застосування мультимедіа під час вивчення англійської мови /Ж.Глущенко //Англійська
мова та література.–2015.–№25-26.–С.18-21.
18.Горлова Т. Використання
інформаційно – комунікаційних технологій на уроках /Т.Горлова//Управління
школою.–2019.–№28-30.–С.8-10.
19.Грейсі Л. Classroomscreen
– ви закохаєтеся в цей ресурс! /Л.Грейсі// Географія.–2018.–№9-10.– С.75-78.
20.Гуревич Р. Інформатизація
освіти: позитивні здобутки та деякі негативні наслідки /Р.Гуревич //Рідна
школа.-2019.-№9-12.-С.9-14.
21.Гуревич Р. Інформаційно –
комунікаційні технології як засіб розвитку майбутніх фахівців /Р.Гуревич
//Педагогіка і психологія.-2015.-№1.-С.21-25.
22.Данилюк М. Діяльнісний
підхід. Впровадження активних та інноваційних технологій /М.Данилюк //Фізика в
школах України.–2020.–№15-16.–С.8-20.
23.Дегтярьова В. Використання
мультимедійних засобів навчання на уроках у початкових класах /В.Дегтярьова
//Початкове навчання та виховання.–2015.–№9.–С.2-5.
24.Добровольський В. Використання
мультимедійних технологій у професійній діяльності педагога – новатора /В. Добровольський
//Управління школою.–2019.–№28-30.–С.40-50.
25.Дронь В. Goggle – сервіси в навчальній
діяльності викладачів. Методичні рекомендації /В.Дронь // Географія.–2018.–№9-10.–
С.67-69.
26.Дронь В. Технологія майндмеппінгу з додатком Goggle /В.Дронь //
Географія.–2019.–№3-4.– С.13-23.
27.Євтушевська Т. Космічні
технології на уроках природознавчих наук /Т.Євтушевська//Педагогічна
майстерня.–2020.–№11.–С.10-14.
28.Заєць Н. Сучасна
наочність : переваги й можливості мультимедіа /Н.Заєць // Біологія. Позакласна
робота. –2015.–№1.–С.14-17.
29.Заєць Н. Сучасна
наочність : переваги й можливості мультимедійної презентації /Н.Заєць //
Біологія. –2015.–№10-11.–С.6-8.
30.Зубкова Н. Використання
інформаційно – комунікаційних технологій в освітньому процесі/Н.Зубкова
//Управління школою.–2019.–№28-30.–С.11-15.
31.Іванчук Л. Використання
медіадидактики на компетентнісно
зорієнтованому уроці в початкових класах /Л.Іванчук //Початкова
школа.–2018.–№3.–С.8-14.
32.Ігнатенко О. Відеолекції
– не примха сьогодення, а виклик майбутньому /О.Ігнатенко
//Освіта.Технікуми.Коледжі.-2017.-№3.-С.45-49.
33.Кельнер С. Психологічні
засади впровадження інформаційно – комунікативних технологій у навчальний
процес /С.Кельнер// Біологія.–2015.–№15.–С.2-6.
34.Кельнер С. Психологічні
засади впровадження інформаційно – комунікативних технологій у навчальний
процес /С.Кельнер //Управління школою.–2015.–№19-21.–С.31-35.
35.Колеснік Т.Використання ІКТ як засіб формування математичних компетентностей учнів /Т.Колеснік //Педагогічна майстерня.–2018.–№6.–С.21-24.
36.Кондратюк Л. Використання інформаційних технологій під час викладання математики/Л.Кондратюк //Математика в школах України.–2020.№1-3.–С.3-7.
37.Коцур Н. Психосоматичне здоров'я учнів в умовах упровадження інформаційно - комунікаційних технологій/Н.Коцур //Рідна школа.-2018.-№3-4.-С.27-31.
38.Крапивна А. Використання
комп'ютерів на уроках хімії /А.Крапивна //Хімія.–2015.–№9-10.–С.27-29.
39.Купава О. GO POLLOCK – сучасний помічник учителя
/О.Купава // Економіка в школах України.–2019.–№1.–С.4-8.
40.Купава О. GO POLLOCK –
сучасний помічник учителя /О.Купава//Класному керівнику. Усе для
роботи.–2019.–№3.–С.4-10.
41.Кусміч Т. Парк
педагогічних технологій як альтернативна форма навчання дорослих /Т.Косміч
//Управління школою.–2019.–№28-30.–С.24-29.
42.Любарева С. Інформаційно
– комунікаційні технології у викладанні хімії /С.Любарева //Хімія.-2015.-№1-2.-С.15-18.
43.Марценюк А. Інноваційно –
інформаційні технології під час викладання української літератури /А.Марценюк
//Освіта.Технікуми.Коледжі.-2016.-№2.-С.30-35.
44.Мельник О. Розвиток
електронних освітніх ресурсів для організації навчально– виховного процесу в
системі початкової освіти /О.Мельник //Початкова школа.–2015.–№5.–С.40-42.
45.Михайлюк О. Комп'ютерно –
орієнтовані й телекомунікаційні технології на уроках мови та літератури
/О.Михайлюк //Вивчаємо українську мову та літературу.–2015.–№10-11.–С.2-5.
46.Мокрогуз О. Медіа освіта для вчителя суспільних дисциплін /О.Мокрогуз//Б-ка ж-лу «Історія та правознавство».–2015.–В.3(135).–С.4-45.
47.Науменко В. Від
вдумливого опрацювання художнього твору до критичного освоєння медіа –
середовища /В.Науменко //Учитель початкової школи.-2018.-№4.-С.7-9.
48.Огіренко О. Застосування
мультимедійних презентацій на уроках літератури у процесі вивчення біографії
письменників /О.Огіренко // Зарубіжна література в школі.– 2015.–№5.–С.34-37.
49.Павленко М. Мультимедійна
презентація : робота над помилками /М.Павленко //Дошкільне
виховання.–2016.–№10.–С.16-17.
50.Павлович Г. Мультимедійні
презентації під час вивчення географії /Г.Павлович //
Географія.–2018.–№11-12.-С.23-26.
51.Палій В. Використання
мультимедійних презентацій під час вивчення спецдисциплін /В.Палій
//Освіта.Технікуми.Коледжі.-2017.-№3.-С.40-45.
52.Панасюк І. Використання технології
мультимедіа на уроках музичного мистецтва /І.Панасюк // Мистецтво в
школі.–2015.–№5.–С.2-5.
53.Пархоменко І.
Упровадження інформаційних технологій у навчально-виховний процес ліцею як
умова створення якісного освітнього простору школи майбутнього /І.Пархоменко//Управління
школою.–2015.–№22-24.–С.57-61.
54.Платоненко О.Особливості
управління впровадженням медіа новацій в освітню практику /О.Платоненко
//Управління школою.–2019.–№7-9.С.33-36.
55.Подобєд М. Цифрове
навчання в школі. Як здолати скептичне ставлення? /М.Подобєд //
Географія.–2020.–№17-18.– С.24-26.
56.Пономаренко О. Сучасні
технології : прогрес чи загроза людству?/О.Пономаренко //Класному керівнику.
Усе для роботи.–2019.–№1.–С.40-43.
57.Просяник І. SMART –
технології як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів /І.Просяник
//Фізика в школах України.–2018.–№9-10.–С.40-43.
58.Радченко І. Технологія
освітнього квесту та Вебквесту /І.Радченко // Економіка в школах
України.–2018.–№11.–С.2-5.
59.Рудченко Н. Використання
сучасних інформаційних технологій у викладанні біології /Н.Рудченко //
Біологія.–2020.–№1-3.–С.6-10.
60.Рябенко С. Мультимедійні засоби навчання на уроках української мови та літератури /С.Рябенко //Вивчаємо українську мову та літературу.–2019.–№31-33.–С.2-8.
61.Савкіна Т. Кейс –
технологія на уроках фізики та інформатики /Т.Савкіна//Фізика в школах
України.–2019.–№17-18.–С.2-5.
62.Сергеєва І. Використання
сучасних інноваційних технологій під час підготовки та проведення масових і
виховних заходів /І.Сергеєва //Управління школою.–2019.–№28-30.–С.51-55.
63.Слобода К. Упровадження
ІКТ у навчально – виховний процес /К.Слобода //Управління
школою.–2015.–№10-12.–С.79-83.
64.Солодовник Н.
Використання спеціальних інформаційних моделей, якими є навчальні матриці
/Н.Солодовник //Початкова школа.–2016.–№5.–С.52-54.
65.Срибна В. Роль ІКТ у
формуванні позитивної мотивації до читання /В.Срибна // Шкільний
бібліотекар.–2019.–№3. –С.2-6.
66.Строганова Г.
Застосування інформаційно – комунікаційних технологій та WEB– квестів на уроках
української мови /Г.Строганова //Українська мова та література в
школі.–2015.–№6.–С.23-25.
67.Ступа Я. Використання
гаджетів у школах в Україні та за кордоном /Я.Ступа //Педагогічна
майстерня.–2018.–№12.–С.26-28.
68.Ступа Я. Віртуальна
реальність у школах. Зарубіжні приклади /Я.Ступа //Трудове навчання в
школі.–2019.–№7-8. –С.84-86.
69.Субота А. Сутність
інформаційно – комунікаційних технологій та їх роль в управлінні закладом
загальної середньої освіти /А.Субота //Управління школою.–2019.–№7-9.–С.23-26.
70.Токар В. Теоретично та
практично про ІКТ на уроках іноземної мови /В.Токар //Англійська мова та
література.–2015.–№34-36.–С.34-36.
71.Топчій І. Використання
технології BYOD на уроках /І.Топчій// Економіка в школах
України.–2018.–№3.–С.2-5.
72.Топчій І. Використання
технології BYOD на уроках /І.Топчій //Педагогічна майстерня.–2018.–№2.–С.2-4.
73.Топчій І. Використання
технології BYOD під час вивчення предмета «Основи здоров'я» /І.Топчій // Основи
здоров¢я.–2018.–№2. –С.11-13.
74.Топчій І. Використання
технології BYOD під час вивчення предмета «Основи здоров'я» /І.Топчій // Основи
здоров¢я.–2019.–№12. –С.18-29.
75.Труханенко Г.
Інформаційно – комунікаційні технології як засіб формування інформаційної
компетентності вчителя ліцею /Г.Труханенко //Рідна школа.-2015.-№3.-С.68-71.
76.Улинець А. Особливості
використання інтернет - технологій в освітньому процесі /А.Улинець
//Освіта.Технікуми.Коледжі.-2018.-№1,2.-С.67-69.
77.Чабала Т. Створення вправ
для інтерактивного навчання з використанням технології Веб 2.0. Методичні
рекомендації /Т.Чабала //Математика в школах України.–2018.–№34-36.–С.3-5.
78.Шавернева С. Використання
інформаційних технологій в початковій школі /С.Шавернева //Початкова
школа.–2016.–№3.–С.44-45.
79.Шарапова О. Використання
медіа – технологій як засобу формування інформаційно – цифрової компетентності
молодших школярів у корекційно – відновлювальній роботі вчителя – логопеда
//О.Шарапова //Логопед.-2019.-№10.-С.12-18.
80.Шарапова О. Лего –
технології на логопедичних заняттях //О.Шарапова //Логопед.-2019.-№9.-С.17-28.