Тематичний
список літератури
На сьoгoднiшнiй день мoлoде пoкoлiння вступає в епoху не лише
бурхливoгo рoзвитку науки i технiки, а й негативних
наслiдкiв наукoвo-технiчнoї ревoлюцiї, демoграфiчнoгo вибуху та пoлiтичних вiйн. Перед людствoм пoстає прoблема вибoру: як зайняти гiдне мiсце у сoцiумi i забезпечити вищий рiвень життя? В усiх рoзвинених країнах
свiту екoлoгiчна культура
стає невiд’ємнoю складoвoю функцioнальнoї грамoтнoстi населення.
Сучаснi тенденцiї екoлoгiчнoгo вихoвання пoв’язуються з рoзумiнням прирoди не лише як
суспiльнoї, але й oсoбистiснoї цiннoстi та, вiдпoвiднo, фoрмуванням вiдпoвiдальнoгo ставлення дo її oб’єктiв. Екoлoгiчна прoблема вирoстає в прoблему перетвoрення стихiйнoгo впливу людей на
прирoду, в свiдoмo, цiлеспрямoванo, планoмiрнo рoзвиваючу взаємoдiю з нею. Така
взаємoдiя мoже бути здiйснена при наявнoстi в кoжнiй людинi дoстатньoгo рiвня екoлoгiчнoї культури та екoлoгiчнoї свiдoмoстi, фoрмування яких пoчинається з
ранньoгo дитинства i прoдoвжується все
життя. Актуальним у цьoму
зв’язку є вихoвання екoлoгiчнoї вiдпoвiдальнoстi мoлoдi, oскiльки в цьoму вiцi вiдбувається фoрмування вiднoснo усталенoї системи цiннoстей, яка
визначатиме сенс пoдальшoгo життя та
майбутньoї прoфесiйнoї дiяльнoстi.
Поданий
тематичний список літератури має на меті допомогти розкрити проблеми
екологічної освіти і виховання молодого покоління та знайти шляхи їх вирішення.
1.Азарова,С. Формуємо ціннісне ставлення до природи /С.Азарова //Педагогічна
майстерня.–2015.–№12.–С.33-36.
2.Бабіна,Т. Організація екологічного виховання в школі /Т.Бабіна // Біологія.–2013.–№3.–С.11-15.
3.Бабіна,Т. Практичні аспекти формування екологічного світогляду учнів
/Т.Бабіна //Бібліотека журналу «Біологія».–2013.–Вип. 8.–С.4-16.
4.Багач,С. Організація природно-екологічної стежки /С.Багач //
Географія.–2013.–№4.– С.5-8.
5.Баран ,О. Формування дослідницьких компетентностей у процесі екологічного
виховання учнів /О.Баран // Біологія.–2018.–№34-36.–С.4-9.
6.Близнюк,Т. Проєкт «Формування екологічного світогляду на уроках
природничого циклу та в позаурочний час» /Т.Близнюк //
Біологія.–2015.–№3.–С.16-21.
7.Боярова, Л. Екологічне виховання молодших школярів. Система роботи
/Л.Боярова //Початкове навчання та виховання.–2015.–№4-5.–С.52-56.
8.Вантух, М. Формування екологічного світогляду в навчально-виховному процесі
/М.Вантух // Біологія.–2012.–№22-24.–С.10-15.
9.Васюра,А. Екологічне виховання на уроках зарубіжної літератури /А.Васюра //
Зарубіжна література в школі.– 2013.–№7.–С.36-40.
10.Водько,О. Екологічне
виховання учнів під час вивчення біології в 10-х та 11-х класах /О.Водько //
Біологія.–2014.–№22-24.–С.10-13.
11.Вілкова,Г. Формування
ціннісного ставлення до природи /Г.Вілкова //Початкова
освіта.-2012.-№46.-С.5-7.
12.Вороненко,Т. Екологічні
знання як компонент екологічної освіти і виховання /Т.Вороненко //Рідна
школа.-2012.-№3.-С.21-24.
13.Гаврилюк, О. Формування
екологічного мислення і свідомості учнів шляхом застосування інтерактивних форм
і методів навчання /О.Гаврилюк// Біологія.–2012.–№7.–С.7-12.
14.Гаврилюк, О. Формування
екологічного мислення і свідомості учнів шляхом застосування інтерактивних форм
і методів навчання /О.Гаврилюк// Біологія.–2013.–№28.–С.3-8.
15.Галька,С. Екологічна
освіта і виховання учнів початкової школи /С.Галька //Школа.-2013.-№8.-С.21-23.
16.Гладка,Л. Підходи до
формування структури та змісту шкільної екологічної освіти /Л.Гладка //
Біологія.–2011.–№3.–С.5-9.
17.Грінченко,О. Етичні
аспекти формування екологічної компетентності /О.Грінченко //
Географія.–2013.–№5.– С.26-31.
18.Губська,О. Досвід
екологічного виховання /О.Губська // Біологія.–2011.–№31.–С.1-8.
19.Депетист,О. Виховання
екологічної культури молодших школярів. Частина 1 /О.Депетист //Б-ка журналу «Початкове навчання та
виховання».–2014.–Вип.6.–С.3-68.
20.Депетист,О. Виховання
екологічної культури молодших школярів. Частина 2 /О.Депетист //Б-ка журналу «Початкове навчання та
виховання».–2014.–Вип.7.–С.3-65.
21.Дзямко,Т. Екологічне
виховання студентів у технікумах та коледжах /Т.Дзямко
//Освіта.Технікуми.Коледжі.-2018.-№1,2.-С.101-105.
22.Дубчак,В. Аспекти
ділової гри в екологічному вихованні учнів /В.Дубчак//Рідна
школа.-2014.-№10.-С.75-79.
23.Екологічне виховання на
уроках біології та хімії //Педагогічна майстерня.–2018.–№1.–С.27-32.
24.Кабанова,М. Формування
екологічної культури в процесі гурткових занять /М.Кабанова//
Біологія.–2019.–№31-33.–С.3-10.
25.Ключка, С. Виховний
потенціал природоохоронної діяльності /С.Ключка //Нові технології
навчання.-2011.-№68.-С.8-13.
26.Кострюкова,Ю. Актуальні
методи і принципи екологічної освіти /Ю.Кострюкова // Біологія.–2011.–№28.–С.4-10.
27.Крамар,Л. Екологічне
виховання в початковій школі /Л.Крамар //Початкова школа.–2014.–№2.–С.23-25.
28.Крамаренко, А.
Формування екологічних цінностей майбутніх учителів початкової школи у процесі
професійної підготовки /А.Крамаренко //Початкова школа.–2014.–№9.–С.57-59.
29.Куманська,Ю. Формуємо
екологічне мислення /Ю.Куманська //Бібліотека журналу «Хімія».–2015.–Вип.
8.–С.2-56.
30.Мацик,Л. Активізація
пізнавальної діяльності школярів засобами екологічного виховання /Л.Мацик //
Біологія.–2015.–№30.–С.3-9.
31.Мацковська,Т. Підготовка
майбутнього вчителя до впровадження екологічного виховання молодших школярів
/Т.Мацковська //Початкова школа.–2015.–№4.–С.44-48.
32.Мойсеєнко,А. Екологічне
виховання як засіб формування життєвих компетентностей особистості школяра
/А.Мойсеєнко // Виховна робота в школі.–2020.–№5.–С.5-9.
33.Музичук,В. Екологічне
виховання в позакласній роботі гімназії /В.Музичук // Біологія. Позакласна
робота.–2015.–№2.–С.5-10.
34.Науменко,В. Позакласна
робота в екологічному вихованні учнів /В.Науменко//Хімія.–2013.–№15-16.–С.2-5.
35.Нефед,І. Формування
екологічної культури молодших школярів у світлі Концепції Нової української
школи. Методичні рекомендації /І.Нефед //Початкове навчання та
виховання.–2020.–№16-18.–С.8-65.
36.Осипова,М. Проблемний
метод та екологічне виховання /М.Осипова//Фізика в школах
України.–2013.–№9.–С.7-9.
37.Павленко,Л. Екологічне
виховання молоді /Л.Павленко // Біологія.–2012.–№27.–С.1-4(вкладка).
38.Пономаренко,С.
Екологічний квест як інтерактивний захід, що проводиться в рамках тижня
циклової комісії /С.Пономаренко
//Освіта.Технікуми.Коледжі.-2018.-№1,2.-С.106-107.
39.Притуляк,Т. Виховання
молодшого школяра засобами природи /Т.Притуляк //Початкова
школа.–2016.–№9.–С.36-39.
40.Пугач,І. Екологічне
виховання дітей. Навчальний проект /І.Пугач //Фізика в школах
України.–2013.–№4.–С.18-1-18-5.
41.Пузир,Т. Інноваційні
технології в процесі формування екологічної освіти /Т.Пузир //Нові технології
навчання.-2011.-№70.-С.54-56.
42.Резниченко,В. Виховання
екологічної культури на уроках хімії /В.Резниченко //Хімія.–2019.–№1-2.–С.4-8.
43.Савицька,С. Формування
екологічної свідомості учнів /С.Савицька //Трудове навчання в
школі.–2018.–№13-14. –С.93-96.
44.Семененко,О. Формування
екологічної культури на уроках природознавства в умовах інклюзивної освіти
/О.Семененко // Біологія.–2012.–№13.–С.7-10.
45.Семененко,О. Формування
екологічної культури на уроках природознавства в умовах інклюзивної освіти
/О.Семененко // Біологія.–2013.–№9.–С.7-10.
46.Семешко,Л. Формування
екологічної свідомості учнів /Л.Семешко // Біологія.–2013.–№25.–С.2-7.
47.Скиба ,М. Екологічна
освіта і виховання школярів у процесі позакласної роботи /М.Скиба //Рідна
школа.-2013.-№1-2.-С.48-51.
48.Соколовська, Л. Розвиток творчої толерантної особистості;
екологічний театр, агітбригада /Л.Соколовська// Біологія. Позакласна
робота.–2014.–№10.–С.2-6.
49.Соцька, О. Від знань та
емоцій до екологодоцільної поведінки /О.Соцька //Дошкільне
виховання.–2014.–№11.–С.24-27.
50.Срібненко ,О. Досвід
формування екологічної компетентності учнів /О.Срібненко //
Біологія.–2013.–№27.–С.5-9.
51.Стецюк, Л. Тиждень
екології в системі виховання екологічної культури учнів /Л.Стецюк // Виховна
робота в школі.–2015.–№10.–С.8-12.
52.Сукманова, В. Формування
гуманного ставлення до природи у молодших школярів /В.Сукманова //Початкова
школа.–2019.–№5.–С.36-37.
53.Теслюк Н. Виховання
екологічної культури учнів через діяльність екологічного шкільного центру
/Н.Теслюк // Біологія.–2010.–№34-36.–С.11-14.
54.Тєляпньова, Н.
Агітаційна робота екологічного спрямування з метою розвитку креативної
особистості /Н.Тєляпньова// Біологія.–2014.–№22-24.–С.6-9.
55.Тіора, А. Екологічне
виховання молодших школярів /А.Тіора //Початкова освіта.-2014.-№23.-С.4-7.
56.Третяков,О. Екологічне
виховання в навчальному процесі /О.Третяков// Географія.–2014.–№11-12.–
С.27-32.
57.Харченко,Л. З любов¢ю до природи. Екологічне виховання учнів
/Л.Харченко // Біологія.–2012.–№8.–С.8-12.
58.Ходеєва, Т. Виховання
бережливого ставлення до природи в шкільній практиці /Т.Ходеєва//Початкова
школа.–2016.–№3.–С.47-51.
59.Чала,В. Виховання
екологічної культури у молодших школярів /В.Чала//Початкова
освіта.-2013.-№15.-С.12-17.
60.Шаульська, Ю. Екологічне
виховання в аспекті початкової школи /Ю.Шаульська//Початкова
освіта.-2012.-№46.-С.2-4.
61.Шведнюк, Л. Формування
екологічної культури учнів під час навчально-виховної роботи в школі /Л.Шведнюк
// Біологія.–2014.–№9.–С.2-5.
62.Шевченко,В. Екологічна
стежка як засіб формування екологічно грамотної
особистості/В.Шевченко//Педагогічна майстерня.–2015.–№11.–С.37-41.