четвер, 20 лютого 2020 р.

Рекомендаційний список статей за січень 2020 року




Актуально
1.  Новий порядок підвищення кваліфікації вчителів //Фізичне виховання в школах України.-2020.-№1. - С.21-25.
2.   Організація медико – педагогічного контролю на заняттях з фізкультури в закладах дошкільної освіти. Інструктивно-методичні рекомендації (Додаток до листа МОН України від 12.12.2019№1/9-765) //Дошкільне виховання.-2020.-№1.-С.2-9.
3. Підвищення кваліфікації – нові можливості за новими правилами // Географія.-2020.-№1-2.- С.2-4.
4.  Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками. Методичні рекомендації (Додаток до листа МОН України від 12.12 2019№1/9-766) //Дошкільне виховання.-2020.-№1.-С.10-12.
5.   Щодо освітніх програм у закладах дошкільної освіти. Лист МОН України від 09.12.2019№1/9-750 //Дошкільне виховання.-2020.-№1.-С.1-2.

Дошкільне виховання
6.  Антонюк Н. Нетрадиційні методи роботи з дошкільниками /Н.Антонюк //Логопед.-2020.-№1.-С.9-12.
7.     Ганчо О. Реалізуємо гендерний підхід до фізичного розвитку дошкільнят (за методикою М.Єфименка) /О.Ганчо //Дошкільне виховання.-2020.-№1.-С.20-23.
8.   Гой О. Юні економісти. Заняття – гра з економіки (середня група)/О.Гой //Розкажіть онуку.БВДС.-2020.-№1.-С.22-23.
9.     Ковбаса Т. Зайчикова хатка. Гра – драматизація (старша група) /Т.Ковбаса //Розкажіть онуку.БВДС.-2020.-№1.-С.26-28.
10.Ліпчук Н. Подорож Колобка. Конспект інтегрованого заняття з художньої літератури та сенсорно – пізнавального розвитку з використанням інноваційної технології «Педагогіка Амонашвілі» /Н.Ліпчук //Розкажіть онуку.БВДС.-2020.-№1.-С.13-14.
11.Міщанчук С. Мандрівка осіннім майданчиком. Прогулянка для дітей середньої групи /С.Міщанчук //Розкажіть онуку.БВДС.-2020.-№1.-С.31.
12.Стеценко І. Дитяче свято : зміна формату. Підсніжник – провісник весни. Розвага для дітей старшої групи та їхніх батьків /І.Стеценко //Дошкільне виховання.-2020.-№1.-С.29-32.
13.Супруненко О. Занурення у казку «Пригода Червоної Шапочки». Конспект музичного заняття з елементами оздоровчих методик /О.Супруненко//Розкажіть онуку.БВДС.-2020.-№1.-С.25-26.
14. Шалда Н. Про корисні апельсини – насолоду для дитини. Цикл інтегрованих занять для дітей молодшої групи /Н.Шалда //Дошкільне виховання.-2020.-№1.-С.24-28.

Інклюзивне навчання
15.Білаш О. Педагогічні умови організації інклюзивного навчання дітей із синдромом Дауна /О.Білаш //Логопел.-2020.-№1.-С.5-8.
16.Блонова Т. Marblesplay. Камінці марблс у корекційній роботі з дітьми із затримкою психічного розвитку /Т.Блонова //Розкажіть онуку.БВДС.-2020.-№1.-С.20-21.
17. Вовк О. Корекційно – розвивальна програма «Нейроарттерапія». Для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами/О.Вовк // Шкільному психологу. Усе для роботи.-2020.-№1.-С.15-18.
18.Волкова О. Ранній дитячий аутизм (особливості прояву розладу та корекційно – розвиткові вправи при роботі з дітьми) /О.Волкова //Розкажіть онуку.БВДС.-2020.-№1.-С.23-25.
19. Гладун О. Дитина з порушеннями зору в інклюзивному освітньому просторі. Семінар – практикум для педагогів /О.Гладун //Дошкільне виховання.-2020.-№1.-С.17-19.
20.Дерев’янко О. Компетентнісне навчання – шлях до успіху молодшого школяра з порушеннями зору /О. Дерев’янко //Педагогічна майстерня.-2020.-№1.-С.35-39.
21.Дяченко Л. Як організувати роботу дітей в інклюзивному класі на уроках української мови і читання /Л.Дяченко //Початкова школа.-2020.-№1.-С.48-50.
22.Пушкар Т. Арт – терапія в навчанні дітей з особливими освітніми проблемами. Інклюзивне навчання /Т.Пушкар //Початкове навчання та виховання.-2020.-№1-3.-С.87-88.
23. Чиркова Т. Корекція морально – етичних, правових норм поведінки учнів із особливими освітніми потребами /Т.Чиркова // Виховна робота в школі.-2020.-№1.-С.2-5.

Інтегроване навчання
24.Прошкуратова Т. Система інтегрованих завдань з теми «Життя тварин у довкіллі»/Т.Прошкуратова //Початкова школа.-2020.-№1.-С.20-22.
25. Ягупа І. Інтегровані уроки курсу «Я досліджую світ» у 2-му класі. Частина 6/ І. Ягупа//Б-ка журналу «Початкове навчання та виховання».-2020.-Вип.1(193).-С.4-80.

Компетентнісна педагогіка
26.Батраченко О. Освітній проєкт «Від інновацій до успіху» як засіб формування інноваційної компетентності педагогів /О.Батраченко //Управління школою.-2020.-№1-3.-С.2-12.
27.Даниліна Е. Формування життєвих компетентностей на уроках трудового навчання /технологій /Е.Даниліна //Трудове навчання в школі.-2020.-№1-2. -С.26-29.
28. Іванова Л. Формування екологічної компетентності учнів на уроках біології та в позаурочний час /Л.Іванова // Біологія.-2020.-№1-3.-С.2-5.
29.Сердюк О. Соціально значущі проєкти як засіб формування соціальної компетентності учнів /О.Сердюк //Трудове навчання в школі.-2020.-№1-2. -С.20-25.

Методичні орієнтири
30.Батраченко О. Методичний QR – квест «Формула  Z» /О.Батраченко //Педагогічна майстерня.-2020.-№1.-С.7-15.
31.Гільберг Т. Орієнтовне календарно – тематичне планування з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» до підручника «Я досліджую світ», 2клас, ІІ частина (автори Гільберг Тетяна, Тарнавська Світлана, Павич Ніна; видавництво «Генеза», 2019) /Т.Гільберг //Початкова школа.-2020.-№1.-С.27-37.
32.Єгорова Є. Дослідницький метод – шлях учнів до науково – дослідницької діяльності /Є.Єгорова //Історія та правознавство.-2020.-№1-3.-С.11-19.
33.Кодлюк Я. Інтерактивні методи роботи з підручником у початковій школі /Я.Кодлюк //Початкове навчання та виховання.-2020.-№1-3.-С.25-30.
34.Кудрявцева О. Упровадження методики CLIL в освітній процес з метою підвищення мотивації учнів до навчання /О.Кудрявцева //Англійська мова та література.-2020.-№1-3.-С.54-57.
35.Пометун О. Особливлсті змісту і методика навчання учнів громадянської освіти /О.Пометун //Історія та правознавство.-2020.-№1-3.-С.2-10.
36.Савенков І. Методичні основи занять лікувальною фізкультурою в спеціальних медичних групах у школі /І.Савенков //Початкова школа.-2020.-№1.-С.51-54.
37.Фідкевич О. Формувальне оцінювання як інструмент підвищення якості навчання /О.Фідкевич //Початкова школа.-2020.-№1.-С.12-14.
38.Щербакова Н. Інноваційна освіта як фактор становлення методичної культури вчителя початкових класів /Н.Щербакова //Початкове навчання та виховання.-2020.-№1-3.-С.5-14.

Нова українська школа
39.Колеснікова Ю. Завдання для реалізації мовно – літературної освітньої галузі в 2-му класі. Змістовні лінії «Взаємодіємо письмово», «Досліджуємо медіа» (за типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О.Я.Савченко) /Ю.Колеснікова //Початкове навчання та виховання.-2020.-№1-3.-С.63-66.
40.Оніщенко І. Методичний супермаркет. Заняття з елементами тренінгу /І.Оніщенко //Початкове навчання та виховання.-2020.-№1-3.-С.3-4.
41.Оніщенко І. Практика впровадження методики «Щоденні 5». Тренінг /І.Оніщенко //Початкове навчання та виховання.-2020.-№1-3.-С.15-24.
42.Тематичні дні у першому класі //Розкажіть онуку.-2020.-№1.-С.3-16.
43.Ягупа І. Захопливе навчання – цікаве штрихування. Формування навичок каліграфічного письма в учнів 1-го класу /І.Ягупа //Початкове навчання та виховання.-2020.-№1-3.-С.31-62.

Обдарована дитина
44.Кучеренко Т. Особливості виявлення, навчання та підтримання розвитку здібностей (обдарувань) учнів /Т.Кучеренко //Управління школою.-2020.-№1-3.-С.27-56.
45.Пасічник О. Управлінські аспекти організації освітнього простору для обдарованих школярів /О.Пасічник  //Управління школою.-2020.-№1-3.-С.57-58.

Позакласна робота
46.Вазінська В. Три складові душі. Хвороби душі (Виховний захід) // Виховна робота в школі.-2020.-№1.-С.21-27.
47.Гаврон Р. Вам – наша пам’ять і любов. Патріотичний захід до вшанування пам’яті героїв Революції Гідності /Р.Гаврон //Класному керівнику. Усе для роботи.-2020.-№1.-С.9-11.
48.Завгородня Т. Ліси – багатство України, бережімо їх! Виховна година з використанням методу  організації мислення «Шість капелюхів» /Т.Завгородня // Географія.-2020.-№1.- С.56-60.
49.Король Л. «Вони врятували світ»: пісні про війну В.Висоцького /Л.Король // Зарубіжна література в школі.-2020.-№1.-С.65-71.
50.Лисенко О. Між нами, подругами. Виховний захід /О.Лисенко //Класному керівнику. Усе для роботи.-2020.-№1.-С.32-35.
51. Михайлова Л. «Дівчина – весна» (сценарій свята до Міжнародного жіночого дня) /Л.Михайлова // Виховна робота в школі.-2020.-№1.-С.12-17.
52.Сердюк О. Вечорниці у Солохи. Родинне свято //Вихователю ГПД. Усе для роботи.-2020.-№1.-С.36-37.
53.Сидоренко Н. «Зі святом жінки, з днем весни!» (свято для вчителів і ветеранів педагогічної праці до Міжнародного жіночого дня)/Н.Сидоренко// Виховна робота в школі.-2020.-№1.-С.18-20.
54.Павлушенко О. «У нашій пам’яті вони назавжди залишились» (лінійка – реквієм, присвячена вшануванню пам’яті Героїв Небесної Сотні, 7-11 кл.)/О.Павлушенко // Виховна робота в школі.-2020.-№1.-С.9-11.
55.Турчак І. «Ключі від сімейного щастя» (виховна година, 11 клас) /І.Турчак  // Виховна робота в школі.-2020.-№1.-С.28-33.
56. Хіміч О. Lady – квартал. Святковий концерт, присвячений 8 Березня /О.Хіміч //Класному керівнику. Усе для роботи.-2020.-№1.-С.45-47.
57.Чистякова Т. Робота театрального гуртка над висавою «Від Різдва до Водохреща» /Т.Чистякова // Мистецтво в школі.-2020.-№1.-С.30-39.
58.Чурай Т. Стрітення Господнє. Виховний захід /Т.Чурай //Вихователю ГПД. Усе для роботи.-2020.-№1.-С.38-39.

Профілізація
59.Пастух Т. Допрофільна підготовка і профільне навчання /Т.Пастух //Управління школою.-2020.-№1-3.-С.70-76.
60.Савіцька Т. Науково – методичний супровід профільного навчання /Т.Савіцька //Управління школою.-2020.-№1-3.-С.59-69.

Психолого - педагогічний практикум
61.Боярова Л. Корисні поради для мудрих батьків /Л.Боярова //Початкове навчання та виховання.-2020.-№1-3.-С.108-111.
62.Грищенко І. Життєві установки як фактор самореалізації особистості/І.Грищенко // Шкільному психологу. Усе для роботи.-2020.-№1.-С.2-6.
63. Кабанцева А. Дитячі страхи : виявляємо, вивчаємо, долаємо /А.Кабанцева //Дошкільне виховання.-2020.-№1.-С.3-8.
64.Калошин В. Різнобарвна палітра типології вчителя (або пізнай себе, щоб стати кращим) /В.Калошин //Управління школою.-2020.-№1-3.-С.77-79.
65.Калошин В. Як допомогти собі «піднятися»? /В.Калошин // Виховна робота в школі.-2020.-№1.-С.34-35.
66.Камінська О. Нехай грім лунає, нас він не злякає! Як допомогти дітям подолати страх грози/О.Камінська //Дошкільне виховання.-2020.-№1.-С.9-12.
67.Русанова Л. Чи готова ваша дитина до школи? Консультація для батьків /Л.Русанова //Початкове навчання та виховання.-2020.-№1-3.-С.103-107.
68.Ренард Л. Винагороджуйте, щоб мотивувати /Л.Ренард //Педагогічна майстерня.-2020.-№1.-С.22-24.
69.Світич С. Витягніть монстра з-під ліжка! Поради для батьків /С.Світич //Дошкільне виховання.-2020.-№1.-С.15-16.
70.Фялковська О. Маніпуляція як засіб психологічного впливу. Семінар – практикум для педагогів/ О.Фялковська// Шкільному психологу. Усе для роботи.-2020.-№1.-С.22-27.
71.Фатєєва М. Профілактика емоційного вигорання педагогів. Тренінг для вчителів /М.Фатєєва // Шкільному психологу. Усе для роботи.-2020.-№1.-С.28-31.

Сучасні педагогічні технології
72.Богачова Т. Використання арт – технології в освітній діяльності при вивченні іноземних мов /Т.Богачова //Англійська мова та література.-2020.-№1-3.-С.43-47.
73.Власова Н. BYOD – прийди зі своїм пристроєм /Н.Власова //Педагогічна майстерня.-2020.-№1.-С.2-4.
74. Зінченко О. Інтерактивні форми і методи роботи під час навчання читання /О.Зінченко //Англійська мова та література.-2020.-№1-3.-С.48-53.
75.Кацалап С. Педагогічні інновації в шкільній мовно – літературній освіті /С.Кацалап //Вивчаємо українську мову та літературу.-2020.-№.1-3-С.4-13.
76.Кобзар С. Віртуальна вчительська як дієва складова ефективного освітнього менеджменту /С.Кобзар //Управління школою.-2020.-№1-3.-С.13-16.
77.Кондратюк Л. Використання інформаційних технологій під час викладання математики /Л.Кондратюк //Математика в школах України.-2020.-№1.-С.3-7.
78.Орешкіна О. Сучасні форми організації навчання /О.Орешкіна //Управління школою.-2020.-№1-3.-С.23-26.
79.Пометун О. Формування критичного мислення за допомогою запитань /О.Пометун //Історія та правознавство.-2020.-№1-3.-С.63-65.
80.Рудченко Н. Використання сучасних інформаційних технологій у викладанні біології /Н.Рудченко // Біологія.-2020.-№1-3.-С.6-10.
81.Якименко С. екскурсія до історичної локації «Ольвія» (Освітній нетворкінг) /С.Якименко //Початкова школа.-2020.-№1.-С.4-11.

У галереї святкових заходів
82.Даниленко Т. Свято до Дня закоханих /Т.Даниленко //Класному керівнику. Усе для роботи.-2020.-№1.-С.29-31.
83.Дейнека С. Так ніхто не кохав. Виховний захід для старшокласників /С.Дейнека //Класному керівнику. Усе для роботи.-2020.-№1.-С.25-28.
84.Козечко Н. Лунай, рідна мово! Виховний захід до Міжнародного дня рідної мови /Н.Козечко //Позакласний час.-2020.-№1.-С.12-14.
85.Оришкевич Т. «Сивий голуб українського гумору» . Літературна вітальня до 130-річчя від дня народження Остапа Вишні /Т.Оришкевич //Вивчаємо українську мову та літературу.-2020.-№1-3.-С.74-77.
86.Семишкурна М. Щедра Масляна. Квест - гра//Розкажіть онуку.-2020.-№1.-С.24-26.

Школа педагога
87.Адамовська І. Навчати фонетиці цікаво. Джазові римівки /
І .Адамовська //Англійська мова та література.-2020.-№1-3.-С.23-26.
88.Бабенко Н. навчання фонетики англійської мови у початковій школі /Н.Бабенко //Англійська мова та література.-2020.-№1-3.-С.27-36.
89.Бех І. Виховна інноватика Василя Сухомлинського /І.Бех//Початкова школа.-2020.-№1.-С.1-3.
90.Буриць О. Територія прав людини /О.Бурець //Позакласний час.-2020.-№1.-С.37-42.
91.Голованець О. Репродуктивне здоров’я – складова статевого виховання підлітків /О.Голованець // Біологія.-2020.-№1-3.-С.11-13.
92.Зайцева Н. Створення ситуації успіху в освітньому процесі на уроках математики /Н.Зайцева //Початкова школа.-2020.-№1.-С.45-47.
93.Капітула Г. Арт – терапевтичне заняття для вчителів і учнів /Г.Капітула // Мистецтво в школі.-2020.-№1.-С.18-22.
94.Киричук Л. Малювання як засіб активізації читання молодших школярів/Л.Киричук// Шкільний бібліотекар.-2020.-№1. -С.18-21.
95.Князевич О. «Кубик Блума» - як використати на уроці /О.Князевич //Педагогічна майстерня.-2020.-№1.-С.5-6.
96.Коткова Н. Ігрові елементи в навчальному процесі /Н.Коткова //Англійська мова та література.-2020.-№1-3.-С.60-67.
97.Мазур Н. Застосування методів критичного мислення на уроках у 3 класі /Н.Мазур //Початкова школа.-2020.-№1.-С.59-60.
98.Попкова Т. Нестандартні уроки – втілення життєвих компетенцій у дію /Т.Попкова //Початкова школа.-2020.-№1.-С.58--59.